me like!

Tänk vad humöret kan svänga fort. Gårdagen var en riktigt dålig dag men sånt kan alltid ändras! Tog mig samman och gick ut på en promenad för jag vet att jag får ångest på kvällen om jag inte varit ute ett tag på dagen. När jag kom hem igen lite senare så var Michis inloggad på msn (vet att jag sa att jag aldrig namnge någon här men det är ju faktiskt bara förnamnet). Yeey tänkte jag då för det är alltid skönt att snacka av sig lite och vi hade inte träffats sen i torsdags. Väldigt länge för att vara oss. Vet inte hur vi kom in på det men började skriva olika sytycd klipp till varandra så det blev en kväll fylld med youtube-klipp. Sentamentaliteten flödade men vi avbröt det med lite muntrare klipp. Det roliga med vårt lilla samtal var iallafall att vi exakt samtidigt skriver "jag måste dra" till varandra! Fett läskigt! Så sammanfattningen är att jag tror på omedveten telepati för det var inte första gången det blev så för oss. Andra situationer då det hänt men ganska liknande.

Mitt lilla äventyr i lördags då. Jo som jag skrivit i tidigare inlägg så var jag i Södertälje i helgen. Vaknade runt 10-11 någonting. Efter en viss tid orkar vi släpa oss iväg till ett konditori för att käka brunch. Då kommer det stora problemet. Jag behöver ha Sis klänning. Ska ha den på fredag och jag glömde den hos henne förra gången. Och hon har inte tänkt på att ta med den ill S-tälje fast vi båda visste att vi inte skulle orka ta nattbussen hem. Grejen är då den att jag MÅSTE ha med den hem + att det går inte så många tåg på lördagar som jag kan ta mig hem till Flen med. Så hur ska man lösa deta då? Jo, jag får köpa dygnskort och ta pendeln in till Sthlm, gå till skrapan, upp till lägenhete, gå tillbaka till stationen, åka pendeln tillbaka till S-tälje eftersom Johanna måste ha sin nyckel och tillsist träffa Johanna igen. Det dåliga med denna lösning är att jag inte hinner med tåget till Flen från S-tälje. Lösningen på detta problem blir då att jag får ta pendeln till Gnesta och sen ta bussen till Flen. En resväg på 1 ½ h! Tar ca 30 min med tåg. Lite mycket jobb bara för en klänning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0