Lalalala

Är så hyper en människa kan bli! Är trött men samtidigt pigg. Snackar med folk på msn så jag får flumma av mig lite, Tänkte att det var dags att skriva lite efter en fylld helg med massa roliga händelser.

Började med att typ alla 3or på skolan åkte iväg till saco-mässan. En bussresa på strax över en timme blev det totalt där jag och en kompis satt och snackade om allt möjligt. Väldigt mysigt. Kom iallafall fram till mässan där vi drog igång direkt med att springa runt bland alla utställare. Mest för att samla gratissaker men också för att kolla vad det fanns för utbildningar och sånt. Det blev en hel del kataloger så vi rensade lite redan på plats.
Drog in till city sen, hem till syrran för att dra iväg och käka på ett fik och kolla runt i lite affärer. Köpte en så skön grå tunika, en grön halsduk och lite annat smått och gott. Självklart blev det en vända till ett till fik. Men oj vad jag tappa hakan där. Vi köpte e nötkolatårta och en lemon-cheesecake, en kaffe och en coca-cola och det blev 142 kr! Det är överdrivna priser enligt mig men man kan ju inte bara säga "nej föresten vi ångrade oss". Så det var bara att le och sträcka fram kortet. Cheesecaken va inte ens så god heller...

Hur som helst så hade vi planerat en skön hemmakväll med massa gossip girl tittande. Där ändrades det. En av syrrans kompisar bjöd över oss till sig för hon hade lite folk där som satt och drack vin och lite annat. Så hamna vi där och drack lite och var allmänt flum. Riktigt skojigt men jag kände mig lite ung då det var jag som var 18 och resten runt 22 eller äldre. Men jag börjar bli van att alltid vara lillungen på fester så det var lugnt.

Kom hem runt halv 5 på morgonen men det var inte många timmar man sov. Vaknade runt 9 och kunde bara inte somna om. Så jag började bläddra i katalogerna från mässan och kasta dem som jag inte behövde.
Stannade hemma i lägenheten och städade nästan hela dagen tills vi blev hngriga runt 3 då vi tog en promenad runt på söder för att sedan köpa lite mat. Gjorde tillslut pajpizza. Pajdeg men helt utplattad och lite mer pizza lik. Gjorde även chokladbollar då kusinen kom på besök. Bar sedan av på glöggkväll. Mysigt men jag är ju inte något stort fan av glögg men drack lit iallafall. 
Denna kväll blev tack och lov inte så sen för jag var så trött. Ganska självklart om man bara sovit 4 timmar.

Idag blev det iallafall bara en mysig dag med sen frukost, fixa lit i lägenheten och en sista fika innan det var dax att åka hem med ett fullsmockat tåg. Kom hem iallafall men inte gör jag så mycket nytta för det. har lite skolgrejer som måste fixas men det löser sig nog.

NU är det dax för varmchoklad och pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0