vadå skjuta upp grejer?

Jag har nog inte blivit bättre med skolarbetet från förra året. Det tyckte jag i början av terminen men det har ändrats lite om man säger så. Fick en uppgift för 2 veckor sedan som handlar om att vi ska berätta om Rudolf von Laban(viktig inom danshistoria) i 2 min. Och då ska det inte vara fakta om honom utan det ska handla om hans teori med dans och hur den funkar. Helt stört! Dessutom ska vi redovisa den så att en och en går in i den stora danssalen och står rakt upp och ned framför läraren och babblar. Inga papper till hjälp är tilåtna! Det ska alltså redovisar på onsdag. Om jag hade börjat med den då hade jag nog fattat vad grejen handlar om men nu är det så att jag inte ens börjat söka fakta så det måste jag göra idag. Fast först ska jag in till Etuna och köpa en klänning och en kavaj-liknande sak. Dessutom har vi läst en bok i engelskan. Den började vi med för JÄTTE längesen. Jag har iallafall läst ut den. Boken jag lästa var "The picture of Drian Grey". Underbar bok som alla borde läsa men det är inte det som är problemet. Efter att vi läst den skulle vi skriva en recension. Självklart på engelska eftersom det är på engelska-kursen. Och jag SUGER på engelska. Så jävla dålig heltenkelt! Hursomhelst så ska recensionen lämnas in nästa vecka. Och är man så dålig på att skriva engelska så borde man börjat för länge sen! Min starkaste sida på engelskan är att prata. Som med allt annat...

Hursomhelst...jag har skjutit upp dessa uppgifter ganska mycket. Dessutom har jag under den senaste tiden haft fler uppgifter som jag skjutit upp. Men alla har lämnats in på den dagen dom skulle in så jag har slutat oroa mig fast jag egentligen kanske borde det. T.ex. så hade jag och några kompisar en redovisning om vänsterpartiet på samhällen. Jag hade skjutit upp min del av arbetet jättemycket men vi var tvungna att redovisa. Så bra som jag redovisade då har jag aldrig gjort! jag kollade knappt ner i papprena, var inte nervös och tappade inte bort mig så mycket. Tappade lite ord då och då men vad gör det när helheten var perfekt. Så lovely!

När jag kmmer hem idag efter att varit i Etuna ska jag iallafall ta tag i Laban uppg. För annars kommer jag nog få IG på den. Och då blir inte lilla mentorn så glad. Min mentor är suverän men hon har stenkoll på allt! 

Vilken härlig helg det varit! Bara tagit det lugnt och lunkat runt. Shoppat med en nära kompis och lyssnat på massvis med underbar musik. Vill ha såndana helger lite oftare men nu i framtiden är det späckat schema så kanske nästa år igen...

Peace Out!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0