AAAHHH!!!

Nu är jag så arg! Först var planen att jag skulle stanna hos Alex till idag för vi tänkte ta en liten tripp till Västerås för att jag måste köpa biljetter till Macbeth till familjen och shoppa lite mer. (En liten parantes i det arga. Nu kom en bra Hassle låt på p3. Yeey! Lyssnar på sändningen från morgonpasset från imorse). Men den planen sprack då min chef ringde och frågade om jag kunde jobba idag tisdag. Och efterom jag är i ständigt behov av pengar så sa jag att jag kommer och jobbar. Så jag fick ställa in hela Västerås-grejen för att åka hem till Hnäs när vi kom från Sthlm. Så jag ställde in mig på att jobba men nej så blev det inte heller. Kände mig lite smått konstig hela dgen igår och det hade sin förklaring för jag har nu blivit sjuk. Så jag ligger hemma och är snorig och mår allmänt piss. Och har astråkigt! Vill ha kul på mitt sista lov men nej jag får väl ligga här och ha tråkigt och bli rastlös. (En till parantes. Asgarvar åt morgonpasset. Dom diskuterar p-piller till killar)  Iallafall så räknar jag med att inte jobba alls den här veckan(inte för att jag vet om dom behövde mig resten av veckan men iallafall) för jag vet inte hur mycket jag kommer orka. Även om jag mår bättre imorgon så svajar det lite hela tiden när jag är sjuk.

Igår var då jag och Alex i Sthlm(om det skulle vara någon som missat det). Efter frukost/kafferast med Johanna och lunch med Alex mamma så kom vi äntligen igång och shoppa. Visst det gick inte så bra för jag hittade typ ingenting jag gillade. Men efter att jag gjort första inköpet, en vårjacka, så rullade det på. Blev inte så överdrivet mycket inköpt men endel iallafall. Dock hittade jag ett förslg på studentkläder men då typ hela min familj dissade det förslaget(och efter mycket tänkande så har jag kommit fram till att dom har rätt) så får jag ge mig ut på en ny jakt. Eller så syr jag och Johanna något när hon kommer hem över påsk. Vi får se.

Nya parlinnet. Neongult men det syns inte så bra på bilden.


Kjolen,förslaget till studenten. Det får bli en soft vårkjol istället. Eller så har jag den på alla andras studenter.


Linnet jag tänkte ha till kjolen. Asskönt! Ett mycket bra köp enligt mig.


Så jag hade tänkt mig. Softa vår/sommarkläder får det bli istället.


Vårjackan. Gillar inte knapparna och spännet men helheten känns nice.


Självklart blev det endel smycken. Köpte även ett par oranga ringar men dom sitter i öronen så dom får ni inte se.

Imorgon kommer Johanna hem och då ska vi förhoppningsvis dra och simma. Måste lära henne croula(hur det nu stavas). Men det beror på hur jag mår. Sen sak jag in till Eskilstuna någon dag för att kolla efter lite mer kläder. Mest till studenten men också kolla om cubus har en jacka på barnavdelningn som jag testade. (Kolla Alex blogg. Hon har bild på den för hon köpte den.) På torsdag ska jag och Johanna hjälpa Emma med att packa. Jag kommer tjäna 100 kr. Emma påstår att vi sa 50 kr men jag vet att va sa 100. På lördag när det är själva påskafton blir det den obligatoriska påskmiddagen hos mormor & morfar. Kommer käka godis så jag mår illa, som vanligt. Men vet inte om jag får påskägg av mamma & pappa eftersom dom anser att vi syskon är för stora för att få påskägg. Men det kan dom fetglömma. Om jag inte får presenter istället så ska jag ha påskägg!

Nu ska jag se om jag orkar städa och fixa lite.
So Long Suckers!

Kommentarer
Postat av: alex

jag som tyckte det var fint! med rätt accessoarer så kan även den enklaste outfiten bli grymt snygg. men som sagt, det är ju du som ska ha det på dig. synd att du inte fann det du letade efter. krya på dig! pusselipuss.

2009-04-07 @ 21:15:41
URL: http://alexandralenander.blogg.se/
Postat av: Michis

köpte också en kjol i måndags, hehe! telepati...

2009-04-08 @ 08:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0