brother from another mother

Tänkte precis tanken "jag kanske skulle gå och sova tidigt idag för jag är nog ganska trött" men nej nu sitter jag här igen. Fast iochförsig, man kan ju inte gå och sova utan att skriva ett litet inlägg.

Oj vad mycket man hunnit med idag då. Ok, sov lite för länge men sen vart det fart i stugen. Efter en lång frukost och lite knåpande med bit för bit och korsordet tillsammans med Emma och Johanna så tog jag och Johanna en promenad ner till Tallsjön och runt i övriga Hnäs. När man väl kommer hem igen blir det till att rensa garderoben för att Johanna och Emma bara vill se ut som mig hela tiden. Men det behövdes verkligen rensas. Oj vad jag slängt bort grejer nu och det känns jävligt frächt att lämna plats till lite nytt. Lite framåt i tiden, efter en panikartad lunch så var det dax för att agera flyttfirma så vi slängde oss iväg till Flen för att fylla upp bilen med kartonger och ikea-kassar och sedan åka tillbaka till Hnäs för att tömma bilen igen.



Väl tillbaka i Hnäs blev det en liten husesyn då inte Johanna sett huset när det är tomt. Och dessutom blev det lite surprise då Emma gav friggeboden som står på tomten till Johanna för att inreda och bo i när hon är i Hnäs.
+ att jag hittade en lergök. Asrolig ju! Har faktiskt aldrig spelat på lergök förr men jag var grymt bra!



Hursom helst. Känns onödigt att skriva vare liten detalj av min händelserika dag så en kort liten sammanfattning istället så jag kan skriva om annat sen.

Hurtbulledag idag. Har hunnit:
¤Gå långpromenad
¤Sprungit med flyttlådor (Emmas lägenhet ligger på 3e våningen)
¤Cyklat en del
¤Sprungit en liten tur
Dessutom har jag städat i sporthallen, kör grejer till Ida och massa,massa annat som jag inte kan komma ihåg nu. Ja, jag känner mig fett duktig så det är därför jag skriver allt jag gjort.

Lite random pics från dagen

Emma på väg till Flen. Hon kör som en dåre. Tur att vi inte blev stoppade av polisen som för ovanlighetensskull stod och stannade typ alla bilar.


Visning av friggeboden


Renovering pågår


En vägg från Emmas kök. Blir grymt snyggt! Om hon bara målar dörren...hehe

Fan nu har jag hunnit bli pigg igen. Men nej jag ska somna tidigare än vad jag gjort de senaste dagarna.

Testade en klänning igår när jag var i Etuna en liten sväng. Johanna röstar på mitt första förslag med linnet och kjolen men jag tror inte det blir så. Men den här klänningen var jävligt soft och det var något med den som jag gillade.


Är jätte osäker men jag tror inte det blir den här klänningen heller... Om det skulle vara någon som springer in i en klänning som känns väldigt Sara så får man gärna skicka ett mms så jag får se hur den ser ut och även berätta vart den finns att testa och kanske tillochmed köpa.

Blir lite irriterad på att filmerna jag lägger in från mobilen inte funkar på datorn för då skulle det finnas en hel del roliga filmen som man kan garva till. Har 2 dumma klipp från när Emma försöker sig på moonwalk(hon är faktiskt ganska bra på det).
Produktionen av "I en annan del av Hälleforsnäs" börjar snart, så resten av Sverige kan få ta del av helt bombade dagar med de iq-befriade systrarna Bach.

Jaja, ska väl ta och försöka sova nu då. Ca 1 timme efter att jag tänkte tanken. Men men vad kan man göra?

God natt sleep well!
SoLongSuckers!

BTW! The Big Bang Theory är en grymt rolig serie! Se den eller missa massa skratt!

Kommentarer
Postat av: alex

att gå runt hela Hälleforsnäs räknas inte som en långpromenad, kära du. vad är det, typ 1 km? du skulle behöva gå till K-holm eller E-a för att det ska räknas som en LÅNGpromenad. pusselipuss.



btw, äckligt långt inlägg! somnade nästan. hahaha! fast det kan ju bero på att jag är skapligt på lyset just nu. xD

2009-04-10 @ 01:40:13
URL: http://alexandralenander.blogg.se/
Postat av: Michis

finns en klänning på vila i liknande färg! vet inte om det är en saraklänning, kollade inte så noga... men som sagt, vila har iaf den färgen

2009-04-10 @ 10:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0