lördag

Nu är det mindre än 50 dagar kvar till studenten! Och det är hur man än räknar för alla säger att det är olika många dagar kvar men nu är det absolut mindre än 50 på alla sätt och vis.

Om man har tidningen Folket så kunde man i torsdags läsa ett reportage om mina gammelmorföräldrar. Dom firade nämligen 65-årig bröllopsdag vilket inte är så vanligt. Det finns något fint namn för det antalet på bröllopsdagar men det minnsjag inte vad det hette. Egentligen skulle det bara vara en liten notis i tidningen men när tidningen fick in notisen från mormor ville dom göra en hel artikel. Dom är så gulliga och jag har aldrig vetat hur de träffades mn nu vet jag det när jag läst artikeln. Rolig som min g-mormor är så hade hon klagat på bilden och menat att hon såg ut som en gorilla. Vilket hon inte gjorde då både hon och g-morfar såg väldigt pigga ut för att vara 83 respektive 85 år.

Idag är det alltså lördag och jag som hade tänkt att jag skulle hinna fixaoch dona lite innan jag åker till Västerås för att ha en föreställning ikväll igen, men icke. Först så kom jag inte upp ur sängen för jag var så trött men tillslut segade jag mig iväg till dischen. Sen blev det frukost ute i solen. Härligt! Kall oboy, ostmackor, en tidning och brillorna på. Om intresseklubben skulle vilja anteckna... Men nu måste jag snart åka så det är väl bäst att jag pckar ner allt som jag behöver och plattar håret. 
Ikväll ska M&P och m&m och Emma kolla på föreställningen. Skojigt! Men då jag påpekade att de skulle filma vissa delar då jag vill se dom direkt efter föreställningen så var pappa inte sen med att kontra med att jag kunde glömma det då dom aldrig annars får ta kort när jag dansar. Självklart var han inte allvarlig, han kan bara inte låta bli att dryga.

Har så mycket att skriva men nu hiner jag inte skriva mer. Och till nästa gång jag sätter mig framför datorn lär jag väl ha glömt typ allt. Jaja, en risk jag får ta. Finns alltid nya grejer att skriva om hea tiden.
Lovely lördag! Puss och Gull   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0