söndag

Känns som att det är lördag då hela veckan varit måndag. Eller ja, jag har inbillat mig att det bara vart måndag för att det skulle kännas lite lättare att klara veckan. Men nu är det alltså söndag och veckans sista dag. Jag sitter i (min)bäddsoffan hos Alex(som fortfarande sover) och fördriver tiden med att klicka runt lite på nätet. Vi skulle ha haft filmkväll igår när Alex kom från tävlingen men hon va typ dö så vi struntade i det och gick och sov istället. Eller efter ett tag somna vi iallafall. Snackade lite om de återstående tävlingarna(som vanligt) först innan vi lyckades somna.

Var då redan hos Alex när hon kom hem vid 01 då jag lånat extranyckeln och åkt dit efter skolan. Ja det är sant. Skola på en lördag. Fick med mig Michis hit också så jag fick sällskap och då det vart en jobbig dag både fysiskt och psykiskt så behövde vi lugna ner oss framför tvn med chips, dipp, kakor och cola. Hade tur med att det var "10 orsaker att hata dig" på tv. Tyvär hann vi inte se hela men från typ mitten iallafall. När Michis drog hem vid 21 så blev det till att zappa på tvn för att fördriva tid men blä vilka dåliga program det är på lördagar. Fanns verkligen inget att kolla på och jag vågade mig inte på att försöka koppla om så man kunde kolla på dvd. Men jag chips och cola så jag överlevde.

Idag blir det tävlingsträning och solning för att sen ta tåget hem och påbörja mental förberedelse för den kommande veckan som består av rep och att föreställningarna börjar. På onsdag är det premiär och sen rullar det bara på med 1 eller 2 föreställningar varje dag fram till den 29e. Som tur är får vi söndagen ledig iallafall och då ska jag och Michis passa på att gå och se dansskolans föreställning som vi då inte kan vara med på den här gången. men det ska bli riktigt kul att bara få kolla för en gång skull. Och slippa hjälpa till i garderoben. För det hatar jag men man får göra det varje gång.

Ska ta och fortsätta kolla runt lite på nätet och snart blir jag väl tvungen att väcka Alex eftersom vi måste dra om typ en timme för att hinna till träningen.
So Long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0