Å polly vad gott!

Åt polly igår och med tanke på reklamen för polly måste man säga "å polly vad gott" varje gång man tar en polly. Vilket blir ganska ofta alltså. Fast nu använder jag "å ....... vad gott" för allt som är gott. Typ nu: "å cheeseballs vad gott för att tjata på morsan att hämta dom i köket.

Har jobbat på 80års-kalas idag. Sett till att det fanns mat så det räckte åt alla och fylla på med ditten och datten. Gick helt utan problem om man inte räknar in tanter utan hörsel som ett problem. Fick iallafall lite pengar för den goda servicen och det tackar man ju inte nej till. Utöver pengarna fick jag och Emma även med oss massa mat och en tårta. Och en stor bukett solrosor. En bukett till mig och en till mammsen.

Så nu sitter jag och är proppmätt idag igen och kollar på andra Arn-filmen. Jag hänger inte med för 5öre då jag inte sett 1an och koncentrerar mig mer på att skriva än att hänga med i filmen. Men jag tror nog jag hinner se den någon annan gång.

Imorgon är det söndag. Om det var någon som inte visste det...Men det betyder iallafall söndagsångest. Fast det är inte så farligt när man vet att det bara är max 9 dagar kvar att jobba. Så nästa söndag kommer jag väl vara överlycklig eftersom det då betyder att det bara är 4 dagar kvar.

Snabbt inlägg i inlägget. Nu blev jag idiotförklarad.

Såg precis att klockan är sjukt mycket! För att vara mig alltså som typ går och sover vid 22 på lördagar. Iallafall när jag jobbar. Annars är det (typ) inga problem med att vara uppe till 04. Men det har sin lilla förklaring till att jag inte är så trött än utan är rätt så hypad. Har druckit kaffe. Inte latte utan vanligt hederligt svart kaffe. Och det var gott! Så det kan bli en ny liten vana. Latte brukar inte göra så jag blir så pigg, det dricker jag bara för att det är gott men när det är kaffe i sin enklaste form märker jag tydligen av koffeinet. Men om jag går och lägger mig kanske jag somnar fast jag är pigg. Får väl testa. Eller inte. Äh, whatever rent ut sagt!

Men nu ska jag inte skriva mer dravel. Så Puss &Gull

Kommentarer
Postat av: michis

lever blommorna fortfarande?

2009-08-09 @ 07:43:15
Postat av: alex

polly-reklamen är fullkomligt värdelös. den är ett praktexemplar på idétorka. kan däremot erkänna att den gamla polly-reklamen var bra, den med "Petter & jag". den borde dom satsa på att ta tillbaks!

2009-08-09 @ 10:33:12
URL: http://alexandralenander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0