död, död, glad så jag hoppar

Ja att man är trött efter jobbet är inte precis något oväntat och inte när det ver den näst sista dagen för sommaren. Så lite extra trött för det måste ju bli 7e veckan jag jobbar nu. Skulle ha jobbat 5, ett tag verkade det som att det bara skule bli 4 men nu är jag inne i 7e och om det inte var för att skolan började skulle jag få jobba några veckor till. Dumma skola...vill ha pengar!
Men man blir piggare och på bättre humör när de 2 rastlösa underbara mupparna tittar förbi med muffins och cocosbullar(negerbollar enligt min svenska) och tillochmed stannar på middag. + ett litet samtal från systeryster där huvudämnet är "vill du gå på coldplay-konsert på lördag?". Klart som fan jag vill!!! Eftersom en kompis till henne inte kan följa med är biljetten min(om inget händer). Så coldplay och en liten kräftskiva efter det är det som gäller på lördag. Inte vad som var planerat men jag gillar dessa ändrade planer. Hoppade av lycka när jag hade avslutat samtalet och det var tydligen inte så lätt att tyda vad jag sa(skrek) när jag hoppandes uttryckte min glädje.
Så nu sitter jag (redan) och taggar för helgen med massa coldplay-låtar.


Fick även lite panik när jag insåg at jag inte hinner packa speciellt mycket i helgen och eftersom jag har typ allt kvar att packa var det bara att dra till Emma för att hämta kartonger och ikea-kassar. Så nu har jag fått iordning på lite och börjat planera för vad jag behöver i helgen, vad som ska med för veckan då jag bor hos kusinen och vad som kan packas ner för att inte plockas upp fören jag står i  min alldeles egna lägenhet.
Ska försöka packa lite mer innan det blir några avsnitt Californication. Säsong 2! Säsong 1 blev så spännande på slutet så jag kolla klart på den ganska snabbt.
Men sista jobbdagen imorrn då och sen ska jag göra mig redo för skola och en alldeles alldeles underbar helg!
Puss&Gull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0