Sickla

På grund av brist på saker att göra tänkte jag att jag skulle vara lite duktig och ta reda på exakt vart det är jag ska bo dom kommande 3 åren. Så jag tog mig ut till Sickla efter en föreläsning som skulle ha varit 2 h men bara var tup 1,5h och lite köande för att hämta ut sh-kortet som tydligen inte var klart. Väl i Sickla hade jag ingen som helst aning om var jag skulle så jag körde på "jag följer vägen och ser var jag hamnar". Efter att jag gått runt typ ett helt område utan att ha kommit fram hittade jag en karta och skulle försöka lokalisera mig via den. Fast det blev utan framgång så jag frågade en kille som kom gående. då visade det sig att bostadsområdet låg bartom kartan bara det att det var massa träd som gjorde att mian inte såg det. Men då hittade jag fram iallafall och så fick jag lite hjälp med att hitta snabbaste vägen till tvärbanan. För vägen jag hade gått var inte precis den enklaste. Så nu hittar jag till bussen, tvärbanan och framförallt min lägenhet.

Gillar skolan mer och mer för varje gång jag har föreläsning. Ämnena som vi har om nu är roliga och lärarna är bra. Och så pratar man förstås med fler och fler från klassen för varje gång. Alla sitter typ i samma sits där man är helt lost och inte känner någon. Några känner såklart varnadra sen tidigare men vissa är ganska lätt att få kontakt med. Och så är det inte så jävla barnsligt som gymnasiet.

Helt galet vad jag längtar till imorrn! Föreläsning, hämta nyckeln, dra och handla för att fylla upp skafferiet och sen vänta tills mamma och pappa+ emma tror jag också skulle med, kommer med mina grejer. Tyvär kommer dom inte fören kanske runt 19 så jag vet inte riktigt hur jag ska få tiden att gå. Men sånt löser sig alltid. Kanske skulle ta och plugga lite när man har tid... Men men. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: michis

det där med stavning är överskattat, eller?

2009-08-31 @ 13:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0