Vad är design?

Nej, jag ska inte vara djup och svara på rubriken. Det är bara det att kursen som började idag heter det and I like it! Idag var ämnet dansk design eller rättare sagt mer om en dansk designer som jag inte minns just nu vad han hette och jag orkar inte kolla mina anteckningar. Tror det var Verner Paton eller något sånt. Vet att det var Verner men efternamnet kommer jag bara ihåg att det började på P. Hittils gillar jag det enormt mycket och han som höll idagens föreläsning var en bra talare. Och det känns bra med tanke på att vi bara har honom och en annan lärare de närmaste 5 veckorna och då mest honom.

Efter en hel del trubbel med mötesplats och vägbeskrivningar träffade jag Sara för en fika. Blev en liten sväng på stan också men eftersom jag är så otroligt ekonomisk (ironin flödar) så handlade jag ingenting. Måste köpa pendelkort och så måste det räcka till mat.

Imorrn är det ännu en föreläsning och sen ska jag nog gå på en föreläsning om studieteknik. Kanske kan få några bra tips. Men jag struntar i föreläsningen om de olika begreppen på högskolan för det är 3 h väntan och jag ska agera flytthjälp och tigga till mig mat så jag har fullt upp på eftermiddagen. Vill ha min kurslitteratur nu för den verkar grymt bra och intressant!

Dax att bädda ut eftersom jag måste upp kl 6 imorrn. Försår inte hur jag ska klara det men man får väl ha lite disiplin helt enkelt. Ska var lite ambitiös och läsa lite i kurskompendiet innan jag somnar. Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0