vuxen?

När räknas man egentligen som vuxen? Jag är en sånn som tjatar en heldel om vuxenpoäng, men när har man egentligen samlat ihop tillräckligt många? Jag tycker själv att jag kan vara ganska vuxen och bete mig ganska moget men är samtidigt jävligt barnslig ganska ofta. Så hel-vuxen är jag absolut inte och kommer nog heller aldrig bli. Men vuxenpoängsjakten är kanske ganska komisk just eftersom den inte har något slut. Så man vinner liksom aldrig spelet men man kan inte få game over heller. Ok, när man dör tar det slut men då tar faktiskt allt slut så det räknas inte.
Men här med poäng då. Antalet poäng är 1 men är det extra bra kan man få 2 men då krävs det mycket. Vad som ger poäng varierar alltid. Det finns alltså inget bestämt om den punkten.
Snacka om ovärt dravvel men med tanke på hur många gånger man ger folk vuxenpoäng varje dag borde jag fan ha lite rätt i tänket.

Vad som fick mig att tänka på det hela var iallafall att Ida tyckte det var ett wow-moment att jag plockade ur diskmaskinen på jobben. Men kom igen! Det är alltid jag som får fixa med diskmaskinen hemma och finns det ingen diskmaskin diskar jag för hand. Typ varje gång jag kommer hem till Emma och ibland hos Alex när det är min tur enligt ett icke existerande schema. Enligt min mening är det alltd Michis tur men jag tror inte hon går med på det. Lite elakt av henne tycker jag nog... Hehe...

Dax att sätta sig in i serien Californication. Har hört att den ska vara bra så den får en chans. Har säsong 1 och 2 på datorn så det är väl bäst att jag kollar på det så det inte tar upp massa plats i onödan. Åsikter kommer väl när jag bloggar nästa gång när nu det blir. Kanske imorgon för då vill jag väl skriva av mig om allt kring IKEA.
Vet inte om jag är hungrig eller inte. Måste bestämma mig angående det snart.
Go'natt!

Kommentarer
Postat av: michis

jag kanske inte har världens högsta iq, men när det gäller disken fattar jag att det aldrig är min tur! säger sig själv: sara=disk

2009-08-14 @ 10:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0