Dagliga dosen av nostalgi

Då har man sett ett luciatåg i år också då. Bruksskolans årliga luciatåg i kolhuset med 9or, 5or och förskolan. Min årgång var bättre fast vi fick bara köra i sporthallen för den fina traditioner att frysa ihjäl folk i kolhuset började dom med året efter. Fast jag var nog sämst kläd för kylan, typ alla andra är ju föräldrar och är så där vuxet vettiga. Men inte den nyblivna 08an som kommer hem för en helg. Men lill-kusinen på 15 basst var med så självklart vill jag se lillskiten äntra scenen. Han borde ha kört solo, han sjunger lätt mycket bättre än girlsen som drygt stod där vid mickarna och såg lagom "jag är bäst"-aktiga ut och sjöng falskt. Men men, nu ska jag inte sitta här och mobba småbarn. Btw. så var det mitt lucialinne som var det viktigaste lucialinnet. Morsan hade tydligen lånat ut det till hon som tydligen var lucia.

Ikväll blir det underbart mat i form av mango chutney kyckling i pitabröd. Yummie! Och självklart ska jag passa på att se idol-finalen när jag ändå har tillgång till tv. Hejar på Kalle. Så det lär bli Erik som vinner.

Nä nu ska jag plugga lite tills maten är klar.
Tjingeling från skogsmulle!

Bilder på kissekattungarna läggs ut när jag har tillgång till mobilsladden alltså på söndag eller senare. ASSÖTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0