ojojoj

Shit vilken helg asså! Fett kul men även väldigt jobbig. Började i fredags med att man var i skolan från 8.00 till 18.30. Seriöst liksom, 18.30! Den sena tiden pga rep inför föreställningen på lördagen. Sen göra sig iordning snabbare än snabbast för att hinna in på BMB innan 20.00, för efter de så ändras åldersgränsen till 23 och after worken tar slut. Dricker några drinkar och självklart en tequila. Klockan börjar närma sig 21.00 så jag drar vidare mot Konrad där jag ska möta upp lite folk. Går dit så tidigt för jag vill hinna in på McD innan för jag är jättehungrig. Och går man in innan 22.00 på Konrad så behöver man bara betala garderoben. Och med tanke på hur snål jag är så...
Inte så mycket folk där när vi kommer in men det fylls på hela tiden. Stannar kvar där fram till någon gång runt 00 och efter att jag totalt fått en öl och en drink över mig så jeansen och väskan är helt kletiga drar jag och Elin därifrån för att springa förbi McD då jag är mer hungrig. Slipper ta bussen hem iallafall då Carola som vi skulle sova hos blir hämtad av sin sambo, så vi får också åka med. När jag väl bestämmer mig för att sova så går jag upp till min säng, lägger mig ner, säger godnatt och somnar på stört.
Utvilad och pigg så går jag upp strax innan halv 9 för att göra mig lite iordning och käka frukost innan det är dax att ta bussen till skolan igen. Men sen går tydligen inte bussen den väg vi trodde så den vi räknat med att åka kommer aldrig. Så vi står ute i typ 40 min i kylan tills det tillslut kommer en buss. Efter ett litet stopp på Ica då Elin skulle köpa lite mat att ha med sig och jag hade ett enormt sug efter choklad och cola, så är vi tillbaka i skolan igen.
Under dagen blev det mycket väntan då programmet är över 3h långt och alla 3or bara är med i 3 nr var. Så lite chill i omklädningsrummet, massa godiskäkande och powernapp i danssalen får tiden att gå och vid 22.45 sitter jag äntligen i bilen på väg till Etuna.
Men kvällen är verkligen inte slut än. Ska till Etuna för att fira Hanna hos Alex där dom festat ett bra tag innan jag kom dit. Men när jag kommer dit så ska vi tydligen dra vidare till nån fest i Stålforsskolans matsal. Efter ett jävla tjat angående om vi ska taxi eller gå kommer vi tillslut iväg genom att vi går till sveaplan först för att ta ut pengar och Hanna blir upphämtad av sin mamma och efter ännu mera tjabbel om samma ämne går vi sista biten till Stålfors. Det ska tydligen vara lite folk vi känner inne på festen så vi betalar de 50 kr det kostar för att komma in men sen när vi då är inne visar det sig att dom vi kände där hade dragit för det var så jävla tråkigt. Och ja vad ska man säga, det såg ut som ett högstadiedisco. Så vi drar och får skjus av Kim's morsa hem till Alex. Efter ombyte till mjukisbrallor sitter sen jag och Alex i hennes lägenhet. Jag som käkar chips och gnäller om att dom är för salta och Alex som sitter vid sin dator och fixar med korten från kvällen.
Och nu sitter jag här. I enligt mig, min bäddsoffa och Alex sover. Vi gick och la oss runt halv 4 men jag kan typ aldrig sova länge om jag druckit kvällen innan. Dagens planer består i att städa lägenheten, dra till dansstudion och dansa lite och sen tar jag tåget hem till Hnäs för att vara med på Idas hälsoprojekt. Ska bli jävligt skönt att komma hem och få duscha och göra sig iordning på riktigt, för nu har det mest varit snabbduschar i helgen. Fast självklart så är det fult med folk hemma så man inte får vara så mycket ifred.

Men, men har huset för mig själv imorgonbitti då vi fick kompledigt för helgens arbete. Såå skönt!
Börjar bli smått hungrig så ska väl ta och se om det finns någonting att äta.
Och att en helgs upplevelser nästan kan fylla en hel bok det visste jag inte. Fan måste lära mig att korta ner vissa inlägg.
Men det blir en annan gång.

Klart Slut Over & Out. PEACE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0