Familjen Störd

Normal vad är det? Svårt att svara på då det borde klassas som en fråga där svaret baseras på egna tankar (det finns ett ord jag söker i sammanhanget men jag kan inte komma på det just nu). Men ett som är säkert är att denna lilla familj jag lever och är uppfostrad i, absolut inte är normal. Fakta rakt på pappret(typ). Men nu ska vi iallafall umgås lite, bara familjen. Undra hur länge vi kommer orka med varandra innan vi blir arga på varandra eller någon helt enkelt blir psykbryt. Kan bli en intressant middag. 
Nä då. Så farligt är det inte. Vi kommer bra överens bara det att vi pratar en hel del och då pratar vi inte tyst precis och vi väntar inte på att någon annan ska få säga sitt innan man börjar säga vad man själv vill ha sagt. Och hur mycket citat från filmer det kommer bli ska man inte ens fundera över. Ganska många citat kan man bara säga och sen lämna det. Men det blir en mysig kväll då vi ska käka hamburgare(förhoppningsvis grillade), få efterrätt som verkar jättejättegod och sen lite chips(som jag har valt). Till det blir det prat om allt möjligt då det händer så mycket i allas liv just nu och så pratar man ju alltid om allt möligt annat.
Och imorgon blir det kanske lite blåbärsplockning innan vi åker för att träffa ena halvan av släkten. Födelsedagsfirande för farbror och kusin som båda två fyller år idag. Grattis till dom! 
Om vädret tillåter avslutar vi helgen men en tur till malmamarken där vi ska kolla runt lite och ha picknick. Personligen åker jag bara dit för att köpa munkar och langos eller belgiska våfflor om dom har det i år.

Nu är det en vecka kvar att jobba i patrull. Sen sista veckan får jag se hur mycket jag får jobba. Kanske blir det typ ingenting, vilket jag tycker suger. Men jag är iallafall 100 på att jag inte får jobba fler veckor än vad som var sagt innan. Tyvärr.

Tänkte att jag skulle läggaupp lite random pics men det blir inte så många då jag knappt tar några kort nuförtiden. Men lite iallafall.



Emma har köpt en kanin och ett marsvin. Marsvinet syns inte så mycket på bilden men det finns där. Kaninen heter Flen och marsvinet heter Tönt.



Grejer jag fått efter g-mormor&g-morfar. Glasen til alkoholhaltiga drycker och lite annat onödigt och nödvändigt.

Nu ska jag kolla vad Johanna har för sig. Om hon inte har något vitigt för sig ska jag nog driva henne till vansinne. Det brukar vara kul. Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: michis

om djur kunde mobba varandra för deras namn så skulle Flen o Tönt ligga risigt till :P

2009-07-24 @ 17:19:36
Postat av: alex

jag måste säga att jag tycker Flen är en större förolämpning än vad Tönt är. xD tönt kan man ju kalla nån även i positiva sammanghang, men Flen finns det fanimej inget positivt med. stackars kanin! :P

2009-07-24 @ 18:38:52
URL: http://alexandralenander.blogg.se/
Postat av: michis

tackar tackar! det tog längre tid att få dit den rätt och snyggt på bloggen än att göra den :P

2009-07-25 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0