min dag min dag bara bara min dag

Eller ja, min namnsdag som jag delar med sjukt många människor. Varför måste alla heta Sara. Snacka om tråkiga föräldrar som inte kan komma på något roligare. (Ironi, ironi, ironi). Jag kallas iallafall för Cecilia ganska ofta hemma av pappsen så jag har i praktiken 2 namn. Nä, nu måste jag veta hur många som heter Sara i Swe.

Efternamn

  • Det finns 16 personer som har efternamnet Sara

Förnamn

  • Det finns 60996 kvinnor som har förnamnet Sara. Av dessa har 40857 namnet Sara som tilltalsnamn.
  • Det finns 3 män som har förnamnet Sara. Av dessa har 3 namnet Sara som tilltalsnamn.

Seriöst! Det finns Killar som heter Sara. Dom måste vara transor. Är jag fördomsfull nu? Men Sara är inte ett namn som är könsneutralt, så de så.

Datorn är beställd och betald. Men den kommer inte fören den 17 augusti. Känns äckligt långt dit. Vill ha den nu nu NU! Hursomhelst så blev det en Dell Inspiron 15. Ville ha den i rött men det kostade extra(450 kr) så det blev i grundfärgen svart som ingick i priset. Blev tack vare csn-kortet fick jag iallafall hela datorn ca 300 kr billigare. Gillar! Förstagången jag använder csn-kortsrabatt tror jag.


Igår var jag som i tidigare inlägg nämnt i Etuna med mammsen. Hur mysigt som helst. Åkte ut till Underbara Hem och gick runt där hur länge som helst. Gick därifrån med en skål till mig(gjord av tidningar), en ljuslykta och två plastblommor till mamma.


Drog in till city sen för att bara gå runt. Fick en svart äggklocka som inte vill fungera som den ska från Claes Ohlsson och en småblommig hood av mamma. Hon sa att det var i namnsdagspresent men jag vet att hon bara gillar att skämma bort mig och ge mig saker så då tog hon namnsdagen som orsak. Blev även lite fika/lunch på Hurtigs. Supergod focaccia med kyckling, fetaost och spenat med grönsaker och vitlökssås till.



Sprang såklart in en sväng på Glitter där dom hade 75% rea. Hittade ett par jättesöta rosettörhängen och en megastor ring. Ringen är jätte basic med bara en vit rund platta. Är väl ca 2,5 cm i diameter eller något sånt.


På e.m tittade faster med familj in för att visa nya vovven. Supersöta och mega lurviga Ronaldo (Rolle). Och självkart blev det grillning på kvällen med M&P, Emma, Ida och Robin. Och nu kommer dagens What?!-grej. Jag åt kött. Jag som hatar stora grillbitar men igår blev jag inte så äcklad för det var ganska enkelt att skära upp. Sen blev det att kolla på film och käka godis och chips (så man mådde illa). Blev "Miss secret agent 2". Totalt kass! Minns inte 1an men har för mig att den var väldigt rolig men den här var verkligen pinsamt dålig. 

Det här blev verkligen ett "först så, sen, senare så osv"-inlägg. Men whatever. Så får det bli ibland. Snart blir det fika och jag hoppas verkligen jag får pannkakor till middag som jag tjatat om väldigt mycket. Till fikat är det iallafall utlovat hallon och vit chocklad muffins. Yeey!

Puss & Gull


Kommentarer
Postat av: alex

grattis på namnsdagen! eller nåt sånt. :P jag hade faktiskt skrivit upp det i almanackan!

2009-07-19 @ 13:59:31
URL: http://alexandralenander.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, min lila färg på datorn kostade "bara" 380 kr extra ;) hurtigs äger! speciellt deras nachotallrik

2009-07-19 @ 17:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0