MY EYES!

Fan vad jag hatar mina ögon! Vill inte ha dom just nu eller typ aldrig! Eller nej...jag vill inte vara blind(eller vänta det är jag ju redan) men fan vad mina ögon ska krångla. Man skulle kunna tro att jag grinar non-stop vilket jag inte gör det är bara mina tårkanaler som känner för att arbeta endel. Först trodde jag det vare av fläkten i bilen som gjorde att det blev mycket luftströmmar vid ögonen pga solbrillorna men eftersom det inte bara är i bilen som ögonen muppar måste det vara något annat. Konstigt och störande.

Kom på att jag inte ens minns när jag grät senast. Inte för att det spelar någon roll men ändå. Nu måste jag tänka tillbaka lite för att komma på det.

Fick för mig att baka igår när jag kom hem från malmamarken. Så det blev min världskända chokladtårta. Fast man ska inte vara för säker på att man kan receptet bara för man bakar något speciellt ofta. Denna gång glömde jag 3 dl vatten. Vilket jag kom på när grunden stått inne i ugnen typ 5 min. Så det fanns ingenting jag kunde göra för att rädda botten. Så det var bara att låta den stå inne så länge den skulle och se hur misslyckat det blev. Men se på fan! Den blev inte misslyckad. Blev nästan lika god som vanligt. Det enda var att den inte blev lika hög utan liknade en kladdkaka. Lite bränd på toppen och hårda kanter men ingenting man tänkte på eftersom det döljdes med glasyr och vit choklad.


På markanden blev det som vanligt inhandlat lite munkar(16 st totalt, jag åt 3 av dom) men utöver det blev det en rubix kub, strumpor(14 för 100. Vilket kap!) och 3 dvd:er(för 10kr st!). Har velat ha en rubix kub hur länge som helst och nu har jag äntligen en. Fick en slikepott av mamma också. Bara för att jag ska ha när jag bakar när jag flyttar. Fick dock inte lägenheten som var aktuell igår. Nu hoppas jag bara på att det ska finnas en i Idun ledig. Bättre läge än Frigg Sickla och hyran var mindre där.

Nu kom jag på! Dagen innan studenten. Missade tåget för att jag var tvungen att åka tillbaka hem för att jag glömt plånboken. Trodde jagskulle missa fotograferingen och var redan stressad så att jag bröt ihop var självklart. Tack och lov löste sig allt men jag var tvungen att sminka om mig och att försöka samla sig när man brytit ihop så rejält var inte lätt. Helt stört vad dåligt jag mådde veckorna innan studenten. 

Nu ska jag baka chokladmuffins med bitar av vit choklad i. Börjar bli hungrig snart också så jag hoppas Kapten Kaos kommer hit snart så mamma börjar med maten. 
Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: michis

hade tänkt skriva att du faktiskt grät på dansyra :P men det var ju innan. btw så vill jag också ha en rubiks kub!

2009-07-27 @ 18:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0