flumflumeliflum

Ojojoj vad mycket som snurrar i den lilla hjärnan men hur ska jag få ihop allt? Det tror jag inte jag gör men jag kan ju försöka.

1. Nostalgi! Love it! Massa härliga kort från jättejätte längesen. Eler ja typ från när jag var liten och typ nyfött och frammåt. Dessutom vet jag nu tack vare mammas anteckningar att jag var på bio för första gången 16 januari 1994. Då såg vi alladin hela familjen. Måste ha varit en härlig upplevelse. Men vad vet jag. Minns inte om man säger så. Egentligen är det helt ovärt att ta med en unge på 3,5 år på bio för när man är så liten fattar men ju typ ingenting. Men det är väl upp till föräldrarna. Antar att jag uppskattade det då iallafall. Måste jag nog ha gjort eftersom jag fortfarande älskar att gå på bio. Det ska man fan göra oftare. Mer bio åt folket! Framförallt bättre filmer men i sommar kommer iallafall 2a transformers-filmen. Då blir det bio vill jag lova.

2. Denna dag är en extrem damp-dag. Om man jobbar i 8 timmar  med att städa ska man inte frivilligt storstäda sitt rum samma dag. Inte riktigt helt ok. men det är iallafall vad jag gjort idag. Gilla mitt jobb. Det är jävligt soft och jag trivs men man blir ju trött och att jag då fortsätter med storstädning och massa tvättning hemma är för mig helt snaslöst. Fattar inte vart jag fick all energi från. Men jag gillar att ha mycket energi och ha damp så jag hoppas att jag fortsätter vara såhär.

3. Tvättmaskiner är inte längre ett problem. Grejen är den att jag inte har fattad hur en tvättmaskin fungerar men nu jävlar börjar jag fatta. Så vuxenlivet är inget problem länngre. Kan ju liksom redan laga mat och ha ordning på mig själv men det där med tvättning har varit ett stort problem. Men inte längre! Men tyvärr tror jag mammsen är lite trött på mig för hon måste hjälpa mig hela tiden då jag ändå bara är nybörjare och har ganska mycket kvar att lära om ämnet. Men hon överlever.

4. Gissa vad! Tankarna försvann. Så nu minns jag inte vad jag skulle skriva. Som vanligt. Men då kan jag flumskriva lite om att folie färgar av sig på gummistövlar. Bara så att folk vet och kan undvika att slå in stövlar i detta megasilvriga material. Så nu har jag gjort hela världen en tjäns också. Bra!

Borde vara trött men icke. Fast jag gick upp halv 6, har jobbat till 3, städat som en dåre, fixat massa smågrejer och hunnit måla naglarna är jag jätte pigg. Väldigt irriterande må jag säga. Men det är väl bara att borsta gaddarna, kolla det sista på fb moch sen krypa ner i den nybäddade sängen. Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0