om man skulle bli filosof...

Som vanligt faller jag för trycket från 2 tjatiga personer och uppdaterar. Men nu är det faktiskt bevisat med meningsfulla tester på fb, att jag har ADHD så jag har alla rätt att inte sitta vid datorn och slöa utan måste vara ute och springa för att få ut all damp liksom. Eller hur man nu ska säga för att det ska låta rätt. Äh! orka formulera bra.

Filosofiskare än mig kan man nog inte vara. Inte om man jämför med så filosofisk jag varit idag. För det första var det allvarlig diskussion(hur fan stavas det?) på sammen efter våran storslagna redovisning om brottslingar och rättsystemet. Men det slutar absolut inte där! För när jag kom hem till hålan där solen sken kände jag för att sitta ute och sola ett tag. Men med tanke på hypermänniskan inom mig blev det att läsa när jag ändå bara satt still. Det är fan så trååkigt! Att sitta still alltså. Att läs gillar jag för det är en av de få stunder då jag kännr mig ite smar(ok, det beror på vad jag läser). Men just nu läser jag "Gunnar" som är skriven av poeten Bob Hansson. Den handlar om en snubbe som tvingas gå i förtidspension pga hjärtproblem(självklart är det inte bara om det och det finns självklart en viss djupare mening med boken men om man ska säg snabbt). Han är enorm rastlös som pensioär och tycker typ att det är det tråkigaste som finns. Det är nu mitt lilla filosofiska-moment kommer. Hur kommer jag bli när jag går i pension? Kommer jag fortfarande vara jätte hypad eller kommer jag bara vara seg? Visst, det är 46 år innan jag kommer gå i pension men ändå. Så sen jag satt där ute på gräsmattan i solskenet och läste snurrar massa djupa tankar i min lilla segtänkta skalle. Dessutom hade jag ett allvarligt snack med M&P om vad som händer i sommar och hur det blir i höst om jag mot förmodan inte kommer in på någon utbildning jag vill gå osv under middagen (btw. morsan lagade ravioli, JAg blev jättejätteglad!). Så nu efter springturen som gick oväntat bra sitter jag här. Lika damp som vanligt, om inte värre, lyssnar på skön musik och filosoferar. 

  

Ska försöka sova men som sagt så snurrar mycket tankar runt i den lilla skallen så det är väl bara att tänka klart och sen kanske lyckas somna. Jaja, låten är snart slut så nu dissar jag det här. God natt!


Kommentarer
Postat av: alex

för det första: "filosofiskare", vad fan är det?! :P "mer filosofisk än jag" har man ju hört talas om men det där...nja. för det andra: nästa gång du är rastlös så kolla upp stava.se. syftar på din mening "kännr mig ite smar(ok, det beror på vad jag läser)". försöker du slå rekord i att missa så många tangenter som möjligt så har du lyckats. grattis! xD haha!

2009-05-25 @ 22:43:25
URL: http://alexandralenander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0