Placeboeffekt?

Nu har spikmatte-hysterin gått allt för långt. Spikmatta är ok, det är riktigt skönt men att det sen fortsätter komma massa spikgrejer är jävligt overkill. Som spikkudde och det senaste jag såg reklam om, "ryskt spikbälte". Bläddrade i en hälsotidning som jag hittade i köket igår som jag tänkte att jag kunde kolla lite i tills jag somnade. Då såg jag iallafall reklam för det ryska spikbältet. Det alltså ett brett bälte som ska ligga mot svanken i ryggen och sen runt hela magen. Sen ska man pumpa upp luftkanaler i bältet för att få lagom tryck enligt sig själv. Det ska då hjälpa mot svank-ont och för att få bättre hållning. Visst, jag har inte testat ett sånt bälte men va fan liksom, det har gått ganska mycket för långt nu. Och egentligen tror jag att det mest är placeboeffekt. Jag har väl också fastnat för spikmattan men inte så hispigt som vissa andra. Snor den bara av morsan när jag är hemma och är jäkligt trött för man somnar lätt när man ligger på den. Så enligt mig gör den bara en lugn och avslapppnad men hjälp mot smärta? På den punkten är jag väldigt tveksam. Jag tror mer på träning som stärker alla muskelgrupper och håller igång kroppen. För har man en frisk och stark(inte biffigt stark utan välbefinnande stark) kropp tror jag att man kan hålla sig pigg och frisk. Och om man äter rätt. Att äta rätt kanske inte hjälper mot smärta men om man får i sig allt man behöver håller man sig frisk och då kan man träna så kroppen mår bra och inte går sönder.

Läste en krönika i City i torsdags om allt tjatter om Rammsteins nya video. Tyckte den var grymt bra skriven. Läs den på http://www.city.se/ och bläddra fram till sidan 32 i torsdagens(091022) tidning. Ligger inder musikspaning. Kanske inte riktigt är en krönika men jag uppfattade den som det.

Nu ska jag kolla upp några saker till innan jag börjar råplugga.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0