Riktning

Med inspiration från Malins underbara blogg som kretsar runt hennes lista med saker hon ska göra så tänkte jag härma det lite men min blogg ska vara som vanligt men till större del handla om mina upptäcktsfärder i Sthlm.
Grejen är nämligen den att jag ska turista i Sthlm för att se och upptäcka allt roligt Stockholm har att erbjuda.
Jag och Johanna har idag fundrat på vad listan ska innehålla. Måste fixa bloggen så att listan får sitt lilla egna utrymme men det fixar jag när jag har tid att lära mig sånt tekniskt shit.

1. Åka högst upp i Kaknästornet
2. Gå runt Årstaviken
 - Se "jag ska måla hela världen lilla mamma" - parkbänken
 - Ligga i hängmattan och fika på café Tubby
3. Se den smältande gatulyktan vid Mariatorget
4. Chilla vid standstolarna vid Skrapan
5. Besöka museum
 - Magasin 3
 - August Strindberg
 - Östasiatiska museet

Finns inte ens så klara lista för egentligen går det bara ut på att se så mycket av staden som möjligt, hitta alla underbara parker där man kan sitta med underbara vänner och dricka vin på sommaren, få koll på lite cafeer så jag kan variera lite och bara upptäcka alla härliga sidor av Stockholm som har kommit att bli och förhoppningsvis alltid kommer att vara min hemstad.

Då kan jag börja direkt med Del 1 av upptäckterna. Ett väldigt härligt fik som har sin speciella inriktning på muffins. Dom säljer sjukt stora muffins så man mår illa men dom är så sjukt goda att det är värt det. Det heter så passande Muffinsfabriken och ligger vid Skanstull.
Väldigt nice när man vill ha en enkel fika som inte kostar för mycket.

(lånade bilen av någon? Har inte råd med en kamera än så jag tjuvar lite)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Malin

åhhh vad roligt att du också har en lista! kul att man kan inspirera någon, hihi. punkt 2,3 och 4 skulle lätt kunna vara med på min med! :) stockholm är ju faktiskt europas vackraste huvudstad!!

2010-01-18 @ 01:07:59
URL: http://alltomminlista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0