Sömnlös i Sickla

Se på fan! Mitt liv är som film. Dålig humor jag vet men så är fallet. Kan verkligen sova, vilken jävla ond cirkel. För att jag hade sömn att ta igen sov jag alldeles för mycket igår och nu ska jag upp om typ 6 h och kan verkligen inte somna. Skulle kunna läsa lite kurslitteratur men nej nu har jag pluggat nog ionför morgondagens seminarie. Börjar bli grym på powerpoint. Med lite mer träning och kanske lite inslag av photoshop så skulle det kunna bli grymt!
Eftersom jag inte kan sova så ligger jag här och filosoferar som jag alltid gör när jag inte kan sova. Kvällens tankar cirklar runt det stora mysteriet om musikstil. Vad har jag egentligen för musikstil? En gång fick jag frågan om vad jag lyssnade på för musik. Självklart tänkte jag säga Allt men precis innan jag hann säga det så lades det till "du får inte säga allt för det är inte ens sant". Och det är faktiskt inte sant, t.ex. lyssnar jag absolut inte på Kent, typ ingen idol-människa(förutom Darin då och då), Madonna and so on. För att vara ärlig är listan med artister som jag helst inte lyssnar på ganska lång. Så efter lite filosofiskt tänkande angående detta har jag kommit på att min musikstil är
Tråkigt mainstream med roliga tvister.
Då känns det som att jag prickar rätt. Om man skulle ta min spotify-lista som ett exempel, den är full med tyiska radiodängor och låtar som typ alla lyssnar på men samtidigt är den väldigt varierande och det är tillochmed folk som uttryckt sig om att jag har väldigt olika musikstilar spotify.
Äntligen kan jag sätta ett titel på mig!

Så på tal om musik och som tidsfördriv kan jag tipsa om några låtar som jag lyssnat sönder den senaste tiden och fortfarande håller.

1. Love Condensed - Almost Charlie
2. 5 Years Time - Noah And The Whale 
3. Annie's Song - Libido (orginalet är stört vackert men Libido gör en grymt bra cover)
4. Anyone Else But You - The Moldy Peaches
5. Echo - Cyndi Lauper
6. Embers - Just Jack
7. Fireflies - Owl City
8. Highway man - Hoffmaestro (spelar i sthlm 26 mars) 
9. Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros
10. In My Heart - Moby
11. It's A New Day - will.i.am
12. Kings and Queens - 30 Seconds To Mars (spelar i sthlm 10 mars)
13. New York, I Love You But You Bringing Me Down - LCD Soundsystem
14. Photosynthesis - Frank Turner (alltid lika underbar live)

15. Runaway - Yeah Yeah Yeahs
16. Signs - Bloc Party
17. Slow Show - The National
18. Still Alive - The Crash
19. Supernove - Mr. Hudson & Kanye West
20. The  City Is At War - Cobra Starship
21. The Scientist - Coldplay
22. Too Fake - Hockey
23. Us - Regina Spektor
24. Whatcha Say - Jason Derula
25. The Wake Up Song - The Submarines


Tror det här inlägget säger allt om den sömnlösa damptiden jag nu genomgår. Shit! Kommer inte ens att få sova 6h. Jag kommer hata världen imorgon men det är bara att dricka lite kaffe och försöka vara glad. För min grupps skull. Hoppas verkligen att det blir lite mys med vin imorrnkväll. Det skulle sitta fint och då har jag det som mål att jag ska skriva klart inlämningen som vi får imorrn direkt så jag har något att fira.
Måste Sova! Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: alex

Hoffmaestro spelar den 27:e mars. 27:EEEEE!! hur kan man ta fel liksom?! du är ju pinsam, mannen. :P

2010-01-12 @ 12:26:44
URL: http://alexandralenander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0